när musik blir känslor

2010-11-02, 18:56:45 / Kategori: Allmänt
Okej femte gången jag skriver om inlägget nu, förstår ni nu hur trött jag blir på min förbannade dator?

Sitter och lyssnar på musik, musik som jag har älskat, älskar och kanske kommer att älska, sitter och funderar på hur livet skulle se ut utan musik?
Jag är en riktig musik människa och älskar musik oftast i alla lägen, jag har absolut ingen sångröst själv, vilket jag skulle önska ibland, vilken gåva att födas som sångfågel.
Ibland kan jag ha väldigt svårt att uttrycka mig i känslor, då brukar jag sända en låt till personen i fråga, det kanske låter hel löjligt, men för mig har alltid musiken hjälpt mig i många situationer, när man är glad, ledsen, fundersam ja, vad som helst, i alla lägen så finns det oftast en låt som matchar in och man lyssnar på den extra mycket. ¨
Musik kan också vara fruktansvärt komplicerat, många gånger har jag "fått" en låt utav någon annan men har svårt att tyda själv vad personen i fråga vill nå fram med, men det finns en låt jag minns väldigt väl, som jag nog aldrig kommer att glömma, en av de första gångerna som jag " fick" en låt utav någon, det hjälpte, det sa mer än vad som behövdes.
Denna var från en vän, en nära vän. nu sänder jag den tillbaka..



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?